Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Popularita glampingu v Česku roste. I přes složitou legislativu budoucnost slibuje nárůst

Roční obrat glampingu přesáhl miliardu korun, ubytování spojující přírodu a luxus zaznamenalo v ČR velký rozvoj po konci pandemie. V současné době v Česku funguje více než 600 glampingových ubytování rozložených ve všech krajích. Provozovatelé však naráží na překážky v legislativě, jejíž úpravu si slibují na základě doložených dat. 

První ročník konference glampingu a malého bydlení představil klíčová data v rozvoji luxusního kempování. Glamping v Česku zaznamenal největší rozvoj v době na konci pandemie covidu-19, v současné době ubytování nabízí více než 600 provozovatelů ve všech krajích. Na anketu, pod hlavičkou asociací glampingu a malého bydlení odpovědělo 160 z nich.  

Mezi odborníky, kteří na konferenci představili data byl ředitel asociace horských středisek Libor Knot, předpověděl, že zájem o luxusní kempování mezi Čechy poroste: „Zvedá se životní úroveň a můžeme pozorovat stále vyšší zájem lidí o to, dělat něco venku. Lidé nechtějí sedět doma a tento trend bude hledat nové uplatnění, mezi které bude patřit i glamping.“  

Průzkum dokazuje zájem turistů o glamping už nyní, přes 60 procent dotazovaných provozovatelů v loňském roce ubytovalo více než 100 hostů, z toho 15 procent zaznamenalo hostů víc než 400. Návštěvníci pak převažují z řad domácích turistů, jež bylo loni necelých 150 tisíc, oproti tomu zahraničních hostů pouze 35 tisíc. 28,4 procent provozovatelů uvedlo v roce 2024 obrat vyšší než jeden milion, což z glampingu dělá lukrativní turistické odvětví. Vedoucí institutu Czech tourism Petr Janeček si obraty pochvaluje, luxusní kempování vidí jako budoucnost rozšíření zahraničního turismu a zmírnění sezónnosti. 

Překážkou pro provozovatele se často stává legislativa, ve které glamping jako nový fenomén není řádně zakotven. „S problémy se potýkají především glampingy na horách, legislativa je v tomto ohledu příliš byrokratická, až zatuchlá,“ řekl Libor Knot. Zároveň zdůraznil roli asociací a sběru dat, které by měly k úpravě legislativy výrazně pomoct. 

Kromě udržitelnosti a podpory lokálního průmyslu pozitivně přispívá i propojení luxusního kempingu s dalším odvětvím, jedním z nich je zemědělství. Farmářka Hana Sagulová Součková v propojení vidí možnost, jak zvýšit zájem lidí o agroturismus. Agroturismus, retreaty nebo netradiční glampy jsou zahraniční trendy, jimiž se zabývá Veronika Vejražková, která dlouhodobě sleduje vývoj glampingu v zahraničí: „Náš trh je ještě mladý, nároky se budou postupně zvyšovat.“

Autor: Eva Janoušková

Čtěte dál